NPO Maatschappelijke Waarde Over NPO
KRO-NCRV BinnensteBuiten

Crossmediaal platform zet aan tot duurzaamheid

Het dagelijkse programma BinnensteBuiten (KRO-NCRV) is uitgegroeid tot een ankerpunt in de vooravond op NPO 2. Het inspireert een grote groep kijkers (gemiddeld 650.000 per dag) duurzaam te leven, te genieten en de natuur te ontdekken. Naast een tv-programma is het format ook uitgerold in een online platform - met podcasts en diverse social media-kanalen (Facebook, Instagram en Pinterest) – en in een jaarlijks BinnensteBuiten Festival, dat in 2021 vanwege corona weer online plaatsvindt. Voor BinnensteBuiten Thuis melden zich ruim 9000 mensen aan om live mee te kijken naar online workshops over duurzaam tuinieren met experts Martin Stuger en Anne Wieggers.

In 2021 is er in 191 reportages op tv aandacht voor duurzaamheid, natuur en biodiversiteit op het gebied van Tuin en Natuur, Huis en Interieur en Eten en Drinken. Online worden er 65 artikelen gepubliceerd over duurzaamheid. De website trekt 4,5 miljoen bezoeken, een verdubbeling ten opzichte van het voorgaande jaar, het aantal pageviews stijgt met 1 miljoen naar 12,5 miljoen. Ook besteedt BinnensteBuiten aandacht aan inclusiviteit, met 14 reportages en in november 2021 een special op NPO 2 voor doven en slechthorenden, inclusief gebarentolk in beeld.

Voorbeelden van cases

Thema's

Stimulator van innovatie