NPO Maatschappelijke Waarde Over NPO
HUMAN Themaweek #openup

Multi-platformaanpak voor themaweek

Een op drie jongeren is sinds de coronapandemie beter in staat te vertellen hoe hij of zij zich voelt. Dat blijkt uit een onderzoek van 3Vraagt, onderdeel van het EenVandaag Opiniepanel, in samenwerking met NPO FunX, NPO 3 en NPO. Het onderzoek is gehouden op initiatief van MIND en omroep HUMAN in het kader van de jaarlijkse #openup-week.

Met de themaweek #openup brengt HUMAN verschillende omroepen en maatschappelijke partners samen om vanuit multimediale platformen jongeren te benaderen. NPO 3FM vindt het belangrijk dat jongeren praten over psychische problemen, niet alleen om het taboe hierover te doorbreken maar ook om klachten in een eerder stadium te signaleren en te behandelen. Tijdens de #openup-themaweek ontwikkelt HUMAN content, die via verschillende platformen (radio, websites, social media, YouTube) verspreid wordt. HUMAN werkt hierin niet alleen samen met 3FM HUMAN en MIND, maar betrekt ook 3Vraagt en het opiniepanel van EenVandaag.

Voorbeelden van cases

Thema's

Stimulator van innovatie