NPO Maatschappelijke Waarde Over NPO
KRO-NCRV Spot On

Voor jonge ‘urban’ vrouwen

Met het YouTube-kanaal Spot On bedient KRO-NCRV een specifieke groep: jonge ‘urban’ vrouwen. Interactie en de community zijn de drijvende krachten van dit kanaal, met persoonlijke en inspirerende verhalen voor én door vrouwen. Elke zondag verschijnt een nieuwe video rondom thema’s als liefde en relaties, body en health, moederschap of mentale gezondheid. In 2020 is, mede door de veranderde mogelijkheden voor het maken van content ten gevolge van corona-maatregelen, de nieuwe serie One Real Question gelanceerd: een serie volledig gemaakt op basis van verhalen uit de community van Spot On. Elke week deelden zo’n 50 jonge vrouwen hun verhalen rondom een specifiek thema in korte video’s. Op YouTube heeft Spot On inmiddels bijna 25.000 abonnees, op Instagram gaat het richting de 10.000 volgers. Spot On publiceert in 2020 in totaal 51 video’s, met influencers, BN’ers of artiesten.

Voorbeelden van cases

Thema's

Verbindend en verbonden met Nederland