NPO Maatschappelijke Waarde Over NPO

Verbinding & Samenleving Serviceprogramma's

Nederland komt bij elkaar als we samen genieten, juichen, vieren en herdenken. De publieke omroep draagt daar in belangrijke mate aan bij en zorgt ervoor dat iedereen het kan meemaken. Dat leidt tot meer begrip en verbondenheid in onze samenleving.

KRO-NCRV Keuringsdienst van Waarde

KVW doet weer veel stof opwaaien

In Keuringsdienst van Waarde staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen? In 2019 doen de volgende afleveringen veel stof opwaaien:

 

7 maart 2019 – Deze aflevering laat zien dat er uitbuiting bestaat tijdens de oogst van tomaten in Italië. Dit heeft geleid tot Kamervragen (SP/PvdA) en een reactie van de gezamenlijke supermarkten.

 

28 maart 2019 - Albert Heijn adverteert met B-keuze groente, groente die normaal gesproken zou worden weggegooid. Dat klopt niet en AH heeft z’n claims daarop aangepast. Deze aflevering slaat aan bij veel mensen omdat ze juist dachten iets goeds te doen als ze buitenbeentjes kochten.

 

20 september 2019 - Waldkornbrood heeft een gezond imago, maar is niet veel meer dan een merknaam voor gekleurd witbrood.

 

17 november 2019 – Deze aflevering staat in het teken van antibioticagebruik in kippenvoer

Voorbeelden van cases

Thema's

Verbinding & Samenleving