NPO Maatschappelijke Waarde Over NPO

Verbinding & Samenleving Goede doelen

Nederland komt bij elkaar als we samen genieten, juichen, vieren en herdenken. De publieke omroep draagt daar in belangrijke mate aan bij en zorgt ervoor dat iedereen het kan meemaken. Dat leidt tot meer begrip en verbondenheid in onze samenleving.

NPO 3FM

Serious Request voor slachtoffers mensenhandel

De tweede editie van 3FM Serious Request: The Lifeline brengt in totaal 1.418.513,- euro op voor de slachtoffers van mensenhandel. Drie duo’s van 3FM-dj's lopen bijna 500 kilometer, van Goes naar Groningen, om acties te bezoeken en geld op te halen voor het Rode Kruis.

Nederland komt in groten getale in actie en ook langs de looproutes steken actievoerders de 3FM-dj’s massaal een hart onder de riem. NPO 3FM kijkt terug op een hartverwarmende tweede editie van The Lifeline. Sharid Alles, zendermanager NPO 3FM:

“Met deze tweede editie van The Lifeline zien we op elk vlak een stijgende lijn ten opzichte van vorig jaar: het aantal plaataanvragen is verdubbeld en 1.611 mensen hebben meegedaan met de sponsorloop die dit jaar nieuw was. Bijna 15.000 bezoekers hebben de 26 chequepoints bezocht. De cijfers laten zien dat dit vernieuwende concept de potentie heeft om uit te groeien tot iets nog groters.”

You’ll Never Walk Alone

Van 13-18 april 2020 organiseert NPO 3FM een extra editie van Serious Request: You’ll Never Walk Alone. Aanleiding: de coronacrisis. Vanuit de studio wordt zes dagen lang geld ingezameld voor het Rode Kruis om mee te helpen in de crisisbestrijding. De actie brengt ruim 300.000 euro op en krijgt van het publiek een waardering van een 7,7. Ook geeft de actie een extra positieve lading aan het maatschappelijke gezicht van 3FM. 83% vindt dat de zender daarmee zijn maatschappelijke betrokkenheid toont en 72% vindt dat het de samenleving verbindt.

Voorbeelden van cases

Thema's

Verbinding & Samenleving