NPO Maatschappelijke Waarde Over NPO

Verbinding & Samenleving Registraties van evenementen

Nederland komt bij elkaar als we samen genieten, juichen, vieren en herdenken. De publieke omroep draagt daar in belangrijke mate aan bij en zorgt ervoor dat iedereen het kan meemaken. Dat leidt tot meer begrip en verbondenheid in onze samenleving.

NOS Studio Sport

Sportzomer verbindt Nederland

De zomersportevenementen bij de NOS bereiken ruim 13,8 miljoen Nederlanders. Dat is 86,8% van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder. Alleen al naar het WK Voetbal voor vrouwen in 2019 keken er 12,6 miljoen mensen.

Dat sport verbindt, met name als Nederlanders succes boeken, bewijst de zomer van 2019 maar weer eens. De finale van het WK voetbal voor vrouwen tussen Nederland en USA is bij de NOS door bijna 5,5 miljoen mensen bekeken. Daarmee is dit het best bekeken televisieprogramma van 2019. Ook het moment dat Steven Kruijswijk zijn podiumplaats veiligstelt in de Tour de France is door ruim 2,3 miljoen mensen bekeken. In totaal bereikt de NOS 9 miljoen mensen met de uitzendingen van de Tour. Online scoort de Tour de France bij de NOS ook goed. In totaal is er ruim 8,2 miljoen keer een livestream gestart.

Voorbeelden van cases

Thema's

Verbinding & Samenleving